Home

Edward van de Vendel

Edward van de Vendel (Leerdam, 1 augustus 1964) is een Nederlands schrijver en vertaler van kinder- en jeugdboeken EDWARD VAN DE VENDEL ©Foto: Jota Chabel. Wil je iets weten over de boeken die ik schrijf? Over mijn leestips, mijn nieuws, mijn tekenaars? Volg de links op deze bladzijde. Wil je me wat dringends vragen? Dan kun je me mailen. BOEKEN. Al mijn boeken Prentenboeken Kinderboeken Jeugdboeken Dichtbundels.

Edward van de Vendel (born 1 August 1964) is a Dutch writer of children's literature. Early life. Van de Vendel was born in 1964 in Leerdam, Netherlands. He worked as a teacher for several years before becoming a full-time writer in 2001. Career. Van de Vendel made his poetry debut in 1996 with Betrap me. In. Edward van de Vendel (Leerdam, 1964) groeide als oudste van drie kinderen op in een echt onderwijsgezin: zijn vader was hoofd van een christelijke basisschool en zijn moeder was kleuterjuf. Na de middelbare school in Culemborg, waar hij lid was van het schoolcabaret en liedjes ging schrijven, studeerde hij aan de Pedagogische Academie en richtte hij samen met anderen een eigen school op in Heemstede

Edward van de Vendel - Wikipedi

1. Edward van de Vendel is op 1 augustus 1964 geboren.Prik. Midden in de zomer. Houdt hij daarom zo van de zon? Hij groeide op in Beesd, een klein dorpje in de Betuwe. Daar woonde hij met zijn ouders en zijn jongere broertje en zusje in een huis dat vastzat aan de school waar zijn vader de baas van was
  2. Edward van de Vendel heeft een omvangrijk oeuvre bestaande uit meer dan tachtig kinder- en jeugdboeken: fictie, non-fictie, poëzie en prentenboeken. Zijn werk is met vele prijzen bekroond, waaronder tien keer een Zilveren griffel en twee keer de Woutertje Pieterse Prijs
  3. 213 aanbiedingen in november - Koop en verkoop edward van de vendel eenvoudig op Marktplaats Lokale aanbiedingen - Ga ervoor
  4. Edward van de Vendel (Leerdam, 1 augustus 1964) is een Nederlands schrijver.. Biografie Geboorte. Edward van de Vendel groeide op in Beesd, een dorpje in de Betuwe.Van de Vendel ging naar school in Culemborg.Daar was hij lid van het schoolcabaret en schreef hij liedjes
  5. 340 aanbiedingen in februari - Bekijk alles met edward van de vendel! Koop en Verkoop Boeken op Marktplaats. Romans, Thrillers, Studieboeken en meer kopen en verkopen tegen een aantrekkelijke prijs! Ga ervoor. Het begint op Marktplaat
  6. Door Edward van de Vendel en Anoush Elman . Biografie van Edward van de Vendel: Edward is geboren op 1 augustus 1964. Hij heeft één broer en één zus, die beide jonger zijn dan Edward. Vroeger wilde hij leraar worden, aangezien zijn moeder kleuterjuf was en zijn vader directeur van een school

Edward van de Vendel - De gelukvinder (3e recensie) Hamayun zit in Havo 4 en werkt mee aan de voorstellingen van het schooltoneel. Hij schrijft een stuk over zijn eigen verleden. Over het dagelijks leven in Kaboel, en de grappen die hij uithaalt met zijn vriendjes. Over de nacht dat de Taliban zijn vader gevangen nemen Edward van de Vendel. In 2018 is Edward van de Vendel (1964) genomineerd voor de Hans Christian Andersen Award, een van 's werelds meest belangrijke kinderboekprijzen. Alleen de nominatie al is een grote eer, maar het is niet verbazingwekkend dat Van de Vendel ervoor in aanmerking komt Edward van de Vendel is een veelbekroond auteur en schrijft zowel prentenboeken als boeken voor eerste lezers en adolescenten, zowel poëziebundels als non-fictie. Daarnaast schrijft hij liedteksten. Voor Wat je moet doen als je over een nijlpaard struikelt werkte hij opnieuw samen met Gouden Penseel-winnaar Martijn van der Linden Edward van de Vendel heeft vaker over Oliver geschreven. Vijftien jaar geleden al kwam 'De dagen van de Bluegrass-liefde' uit, dat ook over Oliver gaat. En ook in 'Ons derde lichaam' komt Oliver voor. Dit boek, Oliver, is eigenlijk een prequel, en gaat vooraf aan deze beide boeken Een veelkleurig, divers boek. Het boek Gloei bestaat uit interviews door Edward van de Vendel met jongeren die zich thuisvoelen binnen een van de letters LHBTQIA+. Bijna 500 pagina's waarin Van de Vendel behoedzaam en aimabel de levensgeschiedenissen van eenentwintig jonge mensen optekent

Er zijn nog twee boeken van Edward van de Vendel waarin Oliver een rol speelt: De dagen van een bluegrassliefde en Ons derde lichaam. Edward van de Vendel wilde vroeger graag voetballer worden, net als Oliver. Titelverklaring De titel van het boek is Oliver. De hoofdpersoon van het boek heet ook Oliver De dagen van de bluegrassliefde Edward van de Vendel. 72. Rank 6595 Gelezen 92 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 33 Favoriet 7 Recensies 5. Young adult Artikelen 2 Lijsten 2 Spots 6 Top25's 3 Topics 0 Tycho is achttien en na zijn eindexamen gaat hij voor het eerst alleen op reis:. 359 aanbiedingen in januari - Koop en verkoop edward van de vendel eenvoudig op Marktplaats Lokale aanbiedingen - Ga ervoor 19-nov-2014 - Bekijk het bord De gelukvinder - Edward van de Vendel van Martijn Soetekouw op Pinterest. Bekijk meer ideeën over afghanistan, toneelschool, teheran Edward van de Vendel wint voor Vosje zijn tiende Zilveren Griffel, zonder dat hij tot nog toe ooit de Gouden Griffel won. De winnaar van de Woutertje Pieterse Prijs 2019,.

2-jul-2017 - Bekijk het bord Edward van de vendel van Karien Krijt op Pinterest. Bekijk meer ideeën over boeken, kinderboeken, jeugdliteratuur De nieuwste tweets van @edwardvdvende Edward van de Vendel. In het werk van Edward van de Vendel snijdt de schrijver geregeld thema's aan als jezelf zoeken, groeipijnen en het je bewust worden van je eigen omgeving. Zijn boeken zijn vaak bekroond en vertaald naar onder meer het Frans, Duits, Spaans, Noors, Deens, Chinees, Portugees en Italiaans

Gedicht: Grijs | Gedichten

Home edwardvandevendel-

1. Edward van de Vendel Je hebt ook veel prentenboeken vertaald en bewerkt. Hoe vind je dat om te doen en is het een goede leerschool voor je eigen werk? Eigenlijk wel. Ik heb prentenboeken van geweldige schrijvers en tekenaars mogen vertalen, zoals Benji Davies en Jon Klassen
  2. De boeken van Edward van de Vendel, 82 titels vanaf € 5,00 alleen bij Boekhandel De Slegt
  3. De bundel van Edward van de Vendel hoor je als volwassen poëzieliefhebber in huis te hebben zodat je neefjes en nichtjes kunt laten zien waarom jij gedichten zo bijzonder vindt. Ik schat in dat er zelfs voldoende volwassenen zijn die via deze bundel wellicht beter zicht krijgen op de kracht van taal in gedichten
  4. edward van de vendel. Neder­land Dit zijn de winnaars van de Zilveren Griffels en Penselen 2020. Plus Columns & Opinie Digitale versie van de krant op uw computer, smartphone of tablet
  5. Door Edward van de Vendel en Anoush Elman . Biografie van Edward van de Vendel: Edward is geboren op 1 augustus 1964. Hij heeft één broer en één zus, die beide jonger zijn dan Edward. Vroeger wilde hij leraar worden, aangezien zijn moeder kleuterjuf was en zijn vader directeur van een school
  6. Voor de werkcolleges en het bijwonen van de publieke avonden staan 5 ECTS (vrije ruimte). Over Edward van de Vendel Dit jaar is Edward van de Vendel de Gastschrijver van de Rijksuniversiteit Groningen. Van de Vendel is een bijzonder veelzijdig auteur, bekend van onder andere De dagen van de bluegrass Liefde en Betrap me
  7. aaiend langs de wanden van een huis ver van hun huis. Handen wil ik vol geschiedenis en aardrijkskunde: Reizigers, na vele avonturen veilig thuis.-----uit: 'Aanhalingstekens', 2000. Schrijver: Edward van de Vendel Inzender: HA, 25 mrt. 2005 Geplaatst in de categorie: lichaa

Edward van de Vendel werkte een tijdlang in het onderwijs, maar is sinds 2001 fulltime auteur. Hij schrijft prentenboeken, gedichtenbundels, kinderboeken en jeugdromans. ZIjn werk werd onder meer bekroond met zeven Zilveren Griffels, drie Gouden Zoenen en de Woutertje Pieterse Prijs. Bovendien werden zijn boeken in vele talen uitgegeven Edward van de Vendel zwaait haar lof toe. De middag culmineert in de uitreiking van de Constantijn Huygens-prijs voor een geheel oeuvre, die dit jaar wordt uitgereikt aan Adriaan van Dis, geliefd schrijver en festivalvriend van het eerste uur. Hij wordt toegesproken door een groot bewonderaar, Job Cohen, en toegezongen door Typhoon Edward van de Vendel is een auteur met een indrukwekkend oeuvre, de winnaar van verscheidene zilveren griffels (en de Woutertje Pieterse Prijs) en de schrijver van het kinderboekenweekgeschenk van 2005. Daarnaast is de lijst kinderboeken die hij (buitengewoon goed). Edward van de Vendel. 51. Gelezen 63 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 17 Favoriet 6 Recensies 5. Artikelen 4 Lijsten 5 Spots 1 Top25's 2 Topics 0 Oliver, zestien, groeit op in Noorwegen en is altijd samen met zijn neef Bendik, die ook zijn beste vriend is Alles over de coming of age Oliver, geschreven door Edward van de Vendel in 2015

Schrijver: Edward van de Vendel Titel: Oliver Uitgeverij: Querido Jaartal: 2015 Bladzijden: 208 ISBN: 9789045116136 Genre: zonder genre Leeftijd: 15+ Lees dit boek De leukste plek om een boek te kopen is een (kinder)boekwinkel. Als je toch online wilt kopen doe dat dan via deze pagina en ondersteun mijn website Edward van de Vendel (Leerdam, 1964) is een veel gelezen en vaak gelauwerd kinderboekschrijver en -dichter. Hij is bekend van onder andere Superguppie, en schreef in 2005 het Kinderboekenweekgeschenk Wat rijmt er op puree? Zie ook www.edwardvandevendel.co De interviews in het doorgeefinterview vinden plaats op voordracht van een mede-auteur. De vorige keer was dit Anna Woltz. Ook zij kreeg de vraag: Welk boek zou volgens jou behandeld moeten worden op Hebban Young Adult en welke vraag zou jij willen stellen aan die auteur? Anna koos voor 'Oliver' dat uitkomt in januari 2015 en geschreven is door Edward van de Vendel.<br /> Edward van de Vendel, Oliver. Productbeschrijving. Over dit product. Jonge Lijsters Jonge Lijsters zijn Nederlandse leesboeken voor middelbare scholieren. De boeken zijn geschikt voor onderbouw havo/vwo en voor bovenbouw vmbo. Elk jaar verschijnt een nieuwe set van vijf Jonge Lijsters,. Edward van de Vendel is een van onze bekendste kinder- en jeugdboekenschrijvers en won voor zijn werk talloze nationale en internationale prijzen, waaronder tien Zilveren Griffels. Dave Boomkens schreef de goed ontvangen biografieën van Liesbeth List en Getty Kaspers (zangeres Teach In) en wordt al jaren door pers en andere media ingebeld als songfestivalkenner

Uitgebreide samenvatting van het boek De dagen van de bluegrassliefde door Edward van de Vendel. Dit verslag is op 18 mei 2019 gepubliceerd en gemaakt door Jiska Oliver | Edward van de Vendel | 2015 1 verslag. Gijsbrecht | Edward van de Vendel | 1998 0 verslagen. Fluit zoals je bent | Edward van de Vendel | 2009 0 verslagen. Alle verslagen. Er zijn nog geen verslagen geschreven over deze persoon. Verslag toevoegen. Samen ben je slimmer.

bol.com Edward van de Vendel artikelen kopen? Kijk snel

1. Niet iedereen kent de okapi. Daar kan nu wel verandering in komen, want Edward van de Vendel heeft er een heel boek over volgeschreven. Een andere grote okapi-fan, tekenaar Martijn van der Linden, vulde de teksten aan met knappe illustraties. Dit non-fictieboek leest vanaf het begin heel vlot en..
  2. Alles over de psychologische roman De dagen van de bluegrassliefde, geschreven door Edward van de Vendel in 1999. Geschikt voor onderbouw vmbo/havo/vwo. Lees 17 boekverslagen over dit boek
  3. Edward van de Vendel heeft met Ons derde lichaam de Gouden Zoen 2007 gewonnen voor het beste jeugdboek van het afgelopen jaar, gekozen door volwass..
  4. Storm - Edward van de Vendel. 17 sep, 2018 in Jeugdpoëzie 10+ Storm. Dit raadgedicht is geschreven door Edward van de Vendel. Raad het ontbrekende woord. Bekijk de oplossing. Post navigati
  5. Persoonlijke kinder- en jeugdboekentips van Edward van de Vendel. dinsdag 26 januari 2021. EEN MOOIE DAG OM IN EEN BOOM TE KLIMMEN - Jaco Jacobs (Ploegsma) Jaco Jacobs schreef al honderdzeventig boeken en won alle denkbare prijzen. Toch kennen we hem niet, en dat komt omdat hij in het Afrikaans schrijft
  6. Edward van de Vendel. Edward van de Vendel is geboren in Leerdam in 1964. Hij werkte een tijdlang als leerkracht en directeur. Sinds 2001 is hij fulltime schrijver. Edward schrijft zowel prentenboeken als boeken voor eerste lezers en adolescenten, zowel poëziebundels als non-fictie. Daarnaast schrijft hij liedteksten
  7. Oplossing Het woord, dat dichter Edward van de Vendel in zijn gedicht gebruikte, was sjoelen. Wij vroegen ons af: weten kinderen tegenwoordig nog wat sjoelen is? Wie heeft er thuis een sjoelbak? Er zijn veel andere mooie woorden bedacht. Veel kinderen begrepen dat het woord moest rijmen op joelen. Zij bedachten: jeu de boulen, doelen, krioelen, bedoelen, omwoelen, woelen, poolen, voelen en.

Het is een prequel, dit zelfstandig te lezen boek dat vooraf gaat aan de twee eerdere romans over Tycho en zijn grote liefde, de Noorse voetballer Oliver.Met die titels, 'De dagen van de bluegrassliefde' (1999) en 'Ons derde lichaam' (2006), won Edward van de Vendel tweemaal de Gouden Zoen, de toenmalige prijs voor beste jongerenboek Edward van de Vendel De raadsels van Sam. Luisterboek (digitaal) Op een dag is Sam, de grote witte berghond die bij Kix (9) en zijn familie is komen aanlopen, verdwenen. Kix is vastbesloten Sam terug te vinden. Dat leidt tot een spannende zoektocht in de bergen. Leeftijd: 8+ Onderwerpe © 2020 Boeken.nl Alle rechten voorbehouden | Alle genoemde prijzen zijn inclusief BT

Vendel, Edward van de Leesfees

1. Children's and young adult author Edward van de Vendel will be the new guest writer of the University of Groningen. In three lectures and a public..
  2. Leesdossier De dagen van bluegrassliefde. Titel: De dagen van bluegrassliefde Schrijver: Edward van de Vendel Eerste druk: 1999 Verklaar de titel: De titel van het verhaal, 'De dagen van bluegrassliefde', wordt in het boek verklaard worden door een gebeurtenis in het boek: Alle kampleden gingen een weekendje weg en op een van die avonden gingen ze naar een feestje waar de band The Marc.
  3. Edward van de Vendel De raadsels van Sam. E-book | voor . Op een dag is Sam, de grote witte berghond die bij Kix (9) en zijn familie is komen aanlopen, verdwenen. Kix is vastbesloten Sam terug te vinden. Dat leidt tot een spannende zoektocht in de bergen. Vanaf ca. 8 jaar
  4. Kinder- en jeugdboekenschrijver Edward van de Vendel wordt de nieuwe gastschrijver van de Rijksuniversiteit Groningen. In drie lezingen en een openbaar interview zal hij zich komend najaar buigen over klassiekers uit de kinder- en jeugdliteratuur, queerboeken en literatuur op het Eurovisie Songfestival

Edward van de Vendel - de Schrijverscentral

Edward van de Vendel (1964) was leraar en directeur van een basisschool, toen hij besloot kinderboeken te gaan schrijven. In 1996 publiceerde hij zijn eerste kinderboek, sinds 2001 is hij fulltime schrijver. Van de Vendel heeft inmiddels een breed oeuvre op zijn naam staan Edward van de Vendel en Anoush Elman, De gelukvinder Letterkundige en didactische analyse Dimensies Indicatoren Toelichting | complicerende factoren Algemene vereisten Bereidheid Enige ervaring met het lezen van jeugdliteratuur is noodzakelijk als een leerling dit boek wil lezen. Ervaring met volwassen literatuur is niet nodig. Het boek lijk Edward van de Vendel door Wilma van der Pennen. Edward van de Vendel is op 1 augustus 1964 geboren in Leerdam, als oudste van drie kinderen in een onderwijzersgezin. Hij groeide op in Beesd. Zijn vader was hoofd van een school, zijn moeder werkte eerst als kleuterleidster en later als remedial teacher

Vind edward van de vendel op Marktplaats - november 202

Edward van de Vendel Oliver. E-book | voor . Olivers vader heeft een misstap begaan. Samen met zijn neef gaat Oliver naar een vakantiehuisje om dat te overdenken. Maar er is meer aan de hand met Oliver. Vanaf ca. 15 jaar. Je kunt dit boek lenen als je lid bent van de Bibliotheek Zijn leven lijkt zorgeloos, maar binnen vierentwintig uur na Olivers succesvolle debuut als keeper in het eerste, gebeurt er opeens van alles. M Oliver, Edward van de Vendel - Paperback - 9789045116136 | AKO boeke

BOEKWIJZER INTERVIEWT EDWARD VAN DE VENDEL. Op de laatste dag van juni mag ik Edward van de Vendel interviewen. De zon schijnt en dus spreken we af op een terras in Rotterdam, de stad waar Edward woont. Sinds zijn eerste boek in 1996 uitkwam, is de productie van deze bijzondere schrijver enorm De achtjarige Sofie breekt haar pols en mag een dagje thuisblijven van school. Oom Donny haalt voor haar een film over pinguïns. Vanaf dat moment is Sofie helemaal gefascineerd door pinguïns en wil alles over deze diersoort weten. Samen met Donny en haar drukke vrienden Billie en Timmie beleeft Sofie een spannend en grappig pinguïnavontuur!; Door Edward Van de Vendel Wat je moet doen als je over een nijlpaard struikelt is het tweede boek waarin Edward van de Vendel en Martijn van der Linden intensief samenwerken.Dat deden ze eerder in Stem op de okapi, dat in 2016 de Woutertje Pieterse Prijs kreeg.Opnieuw laat Van der Linden zien hoe goed hij dieren kan tekenen in allerlei stijlen en in veel verschillende technieken

Edward van de Vendel (Leerdam, 1964) groeide als oudste van drie kinderen op in een echt onderwijsgezin: zijn vader was hoofd van een christelijke basisschool en zijn moeder was kleuterjuf. Na de middelbare school in Culemborg, waar hij lid was van het schoolcabaret en liedjes ging schrijven, studeerde hij aan de Pedagogische Academie en richtte [ Edward van de Vendel baseerde Het bamboemeisje op het verhaal van de bamboesnijder, een Japanse vertelling uit de 10de eeuw. Mattias De Leeuw liet zich voor dit boek inspireren door oude Japanse prenten en kalligrafie. Edward van de Vendel is geboren in Leerdam in 1964 Edward van de Vendel liep voor dit boek meer dan een jaar mee bij Ajax. Hij sprak niet alleen met oud-Ajacieden als Frank de Boer, Maxwell, Marco van Basten en Danny Blind, maar ook met spelers van nu, met trainers, materiaalmannen en vele anderen Www.boekwinkeltjes.nl tweedehands boek, Vendel, Edward van de - Ons derde lichaam Op boekwinkeltjes.nl koopt en verkoopt u uw tweedehands boeken. Zo'n 7000 antiquaren, boekhandelaren en particulieren zijn u al voorgegaan

bol.com Het bamboemeisje, Edward van de Vendel ..

Www.boekwinkeltjes.nl tweedehands boek, Edward van de Vendel - Ajax kinderjaarboek 2014 Oliver, het nieuwe boek van Edward van de Vendel, is deze week uitgekomen. Dit boek is de prequel van zijn bekende boek 'De dagen van de bluegrassliefde', waarin de Nederlandse Tycho op een jongerenkamp in Amerika smoorverliefd wordt op de Noorse Oliver De weglopers Ulf Stark (Zweden) vertaald uit het Zweeds door: Edward van de Vendel Querido, oktober 2019 genre: kinderboek ISBN13: 978-90-451-2388-2 ISBN: 9789045123882 oorspr. titel: Rymlingarna, 201 In deze bundel laat Edward van de Vendel twintig jongeren tussen de zestien en de drieëntwintig jaar aan het woord. Hun ontroerende persoonlijke verhalen geven een breed beeld van de 'queer' jongeren van nu. Ze vertellen uitgebreid en openhartig over alles wat er in hun leven gloeit: liefde, woede, ambitie. Daarin zijn ze zeer verschillend: van de achttienjarige paralympische zwemkampioen.

bol.com Slash 1 - De gelukvinder, Edward van de Vendel ..

Dichter Edward van de Vendel draagt voor op de Nacht van de Poëzie 2016 op 17 september 2016 in Tivoli Vredenburg, Utrecht 29 aanbiedingen in januari - Koop of Verkoop edward van de vendel op Marktplaats - Bekijk Lokale Aanbiedingen! Verkoop eenvoudig edward van de vendel

In dat laatste boek brengt Edward van de Vendel met veel zorg eerder gepubliceerde poëzie over dieren samen, die grandioos tot leven wordt gekust door illustrator Carll Cneut. Hij roept een fascinerende, licht absurde dierenwereld op, waar de gedichten, hoe uiteenlopend van stijl en sfeer ook, zich wonderlijk naar voegen Edward van de Vendel- Bed. Mama stuurt me 's avonds op in mijn dekbed-envelop. Nachtpost, zegt ze, daarna legt ze zachte lippen op mijn mond: dat zijn de zegels, de regels om te zorgen dat ik 's morgens teruggezonden word. Dan gaap ik en dan lacht ze: Welterusten liefje. Dan slaap ik en dan zucht ze: Welterusten briefje. Maak een Gratis.

Terug naar Edward van de Vendel: Bericht schrijven: Bericht 1 t/m 2 van 2: Naam: mikfag: Datum: 18-12-2020 23:01:47: mikfag. Naam: EllJuMp: Datum: 11-10-2019 04:41:21: Levitra Senza Ricetta Medica Order Now Dutasteride 0.5mg Real Price Fedex Shipping Effets Secondaires De Priligy Blog Diflucan Compare Prices. Vorige. Edward van de Vendel Type en jaar CD, 2007 Label Harlekijn gastmuzikant Edith Leerkes: componist Edward van de Vendel: componist Gé Reinders: Hitnotering 22-09-2007, Albumlijst, 2 weken, plaats 70 Bijzonderhede Edward van de Vendel Heel heel heel vies boek. E-book | voor . Een boek vol ketchup, hondjes die werkelijk álles opeten, spugende poezen, een superheld met een smerige maar effectieve superkracht: vies zijn de stripjes en korte verhalen in dit boek zeker De gelukvinder is een boek uit 2008 van Edward van de Vendel en Anoush Elman, een destijds 17-jarige vluchteling uit Afghanistan.Het werd uitgegeven in de Slash-reeks van Querido.De filmrechten zijn gekocht door Flinck Film.. Het verhaal van hoofdpersoon Hamayun sluit aan bij dat van mede-auteur Elman

De gelukvinder - Slash van Edward van de Vendel (boek, paperback, ISBN 9789045105918). Hamayun zit in havo 4 en werkt mee aan de voorstellingen van het schooltoneel. Hij schrijft een stuk over zijn eigen.. Edward van de Vendel (1 August 1964) is a Dutch writer of children's literature. Early life. Van de Vendel was born in 1964 in Leerdam, Netherlands. He worked as a teacher for several years before becoming a full-time writer in 2001. Career. Van de Vendel made his poetry debut in 1996 with Betrap me. In. Edward van de Vendel De dagen van de bluegrassliefde. Luisterboek (digitaal) De 18-jarige Nederlandse Tycho leidt na zijn eindexamen in Amerika een zomerkamp. Daar ontdekt hij dat hij verliefd is op de Noorse Oliver, een mede-kampleider. Leeftijd: 15+ Onderwerpen Fictie 7-9 jaar, Fictie 4-6 jaar Vertelle

bol.com Wat je moet doen als je over een nijlpaard ..

Edward van de Vendel (1964) schrijft gedichten, jeugd- en kinderboeken. Als oud-onderwijzer wil de auteur graag dat zijn boeken echt iets betekenen voor kinderen en jongeren; ' Ik kwam erachter dat de boeken die ik schreef soms toch ook écht waardevol kunnen zijn voor kinderen en jongeren. Dus dat is nu voortdurend de zoektocht' De uitmuntende pentekeningen van Hopman zijn beweeglijk als altijd, maar ogen steviger dan anders door het spel met inktzwarte vlakken. De witte Sam doemt er prachtig log en lief uit op. Edward van de Vendel: Toen kwam Sam. Ill. Philip Hopman. Querido, Amsterdam. ISBN 9789045112411; 113 blz. €12,95. Vanaf 8 jaar. This review is available in. Edward van de Vendel pakt het in 'Kleinvader' subtieler aan. Hij zet opa ook neer als een held, maar dicht hem indrukwekkender eigenschappen toe dan dikke spierballen. Deze grootvader is een toegewijde, zorgzame man en een wijze vriend voor zijn kleinzoon Edward van de Vendel is een auteur 'die al snel een buitencategorie vormde', bleek bij de beraadslagingen van de jury voor de Anna Blaman Prijs 2019. Het is dan ook geen wonder dat Van de Vendel de prijs, groot 10.000 euro, in de wacht sleepte In deze bundel laat Edward van de Vendel twintig jongeren tussen de zestien en de drieëntwintig jaar aan het woord. Hun ontroerende persoonlijke verhalen geven een breed beeld van de queer' jongeren van nu. Ze vertellen uitgebreid en openhartig over alles wat er in hun leven gloeit: liefde, woede, ambitie. Daarin zijn ze zeer verschillend: [

Edward van de Vendel - TheaterEncyclopedi

bol.com Doei!, Edward van de Vendel 9789045117317 Boeke

Edward van de Vendel Uitgever Querido ISBN 9789045117331 Bindwijze Paperback Publicatiedatum Februari 2015 Categorie Algemeen Taal Nederlandstalig Aantal Pagina's 144. Tweeten. Beschrijving. Tycho is achttien en na zijn eindexamen gaat hij voor het eerst alleen op reis: hij wordt junior assistant in een Amerikaans kinderkamp Voor zijn adolescentenroman 'De dagen van de bluegrassliefde' uit 1999, waarin de liefde tussen twee jongens - Tycho en Oliver - op een ongedwongen manier in taal gevat wordt, kreeg Edward van de Vendel veel waardering. In 2006 verscheen de langverwachte opvolger 'Ons derde lichaam', vergezeld van de poëziebundel 'Chatbox'. Hoewel niet slecht geschreven, blijft 'Ons. Na het lezen van de vaak grappige en soms gevoelige gedichten in deze bundel weet je precies hoe je het aan moet pakken - of juist niet Veelbekroond auteur Edward van de Vendel schreef sprankelende gedichten die meesterlijk werden geïllustreerd door Gouden Penseelwinnaar Martijn van der Linden

Vosje, Edward van de Vendel & Marije Tolman | wwwDe keuze van Gerrit Komrij (7) | Koninklijke Bibliotheekjuffrouw | Snotneusjes: poëzie/gedichten voor kinderen enschool | Snotneusjes: poëzie/gedichten voor kinderen enDe waanzinnige boomhut van 78 verdiepingen | pluizer
  • Mobilhome oplegger.
  • Klimmuur Rotterdam reserveren.
  • Free radio intro music.